teha

Alla inlägg den 12 juli 2013

Av Thobias Nilsson - 12 juli 2013 22:23

Att grilla hör ju till sommaren. Men att grilla helt ensam är lite deprimerande så jag frågade lite Silverdalsbor och till och med Vena- och Mörlundabor om de ville komma och grilla med mig. Det ville de! Trevligt! =) 


Jag vet inte om jag kan påstå att jag är duktig grillmästare! Jag blir oftast ganska upptagen av att prata med andra eller göra något annat, och glömmer köttet på grillen. Igår lyckades jag bränna 3/3 köttbitar jag grillade. Inte dåligt gjort! Men de gick att äta ändå. 


Idag har jag tillbringat hela dagen med diska upp. Eller åtminstone skulle jag ha gjort det om det var i min lägenhet i Stockholm, men mina föräldrar har ju haft den otroligt goda smaken att sätta in en diskmaskin. Jag säger då det, diskmaskin måste vara något av det bästa som uppfunnits efter trombonen! 

Sedan fick jag idag för första gången se betyget som jag fick på franskakursen jag läste på Stockholms universitet för snart två år sedan. Jag hade glömt att kolla betyget, men var i princip helt säker på att jag hade fått C, eftersom i betygskraven för B stod det att man skulle tala med "nästan felfritt uttal" och skriva med "nästan felfri grammatik och stavning", vilket jag inte anser att jag gör. Men hur som haver hade jag fått B, så jag är nöjd! Och i höst ska jag börja nästa franskakurs på SU. Det är en kurs som sträcker sig över 4 terminer. Det blir kul! =) 

Presentation


Jag är en kristen kille som härstammar från Lönneberga, men som flyttat till Stockholm för att försöka bli trombonist. Jag har åsikter om det mesta och man får nog ta mig med en nypa salt ibland.

Kan tilläggas att förutom att jag snöat in på klassisk

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards