teha

Alla inlägg under oktober 2016

Av Thobias Nilsson - 28 oktober 2016 17:34

Det har hänt en hel del sedan jag skrev här sist. Bland annat har jag varit i Karlskrona och haft en provvecka i Marinens Musikkår. Det var väldigt nervöst, men framför allt väldigt roligt och trevligt! En del saker tycker jag gick bra, och andra (särskillt ensembleprovet) gick inte så bra. Och tydligen var det inte tillräckligt bra, för igår fick jag veta att jag inte fått jobbet. Jag visste ju hela tiden att det var väldigt stor risk att jag inte skulle få jobbet, men ville så otroligt gärna få det så jag blev såklart ändå väldigt ledsen igår. Så jag tog en kväll igår där jag satt och åt kexchoklad och tyckte riktigt synd om mig själv. För det kan hända att jag inte är världens bästa trombonist, men jag är SJUKT bra på att tycka synd om mig själv!


Men man får alltid försöka se det från den ljusa sidan. Nu får jag stanna i den här staden som jag älskar:

Ja, det kanske inte kom som en chock för någon att jag menade Stockholm. Men som sagt, det är ju alltid trevligt att jag får stanna här. Så kan jag låta bli att tänka på att jag är arbetslös, snart bostadslös, barnlös, flickvänslös, hjärtlös, hopplös, humorlös och massa andra sorters lös. Det gäller att se allt från den positiva sidan ;)

  

Presentation


Jag är en kristen kille som härstammar från Lönneberga, men som flyttat till Stockholm för att försöka bli trombonist. Jag har åsikter om det mesta och man får nog ta mig med en nypa salt ibland.

Kan tilläggas att förutom att jag snöat in på klassisk

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards