teha

Alla inlägg den 3 juli 2013

Av Thobias Nilsson - 3 juli 2013 23:26

 

Precis som så många andra har jag försökt göra en lista över 100 saker som jag ska göra innan jag dör. Jag har än så länge kommit på 67 saker, och nu ber jag om er hjälp att tipsa om fler saker. Kommentera antingen här eller på facebook, så hoppas jag få ihop 100 saker. 


De jag har hittills är: (De står inte i någon prioriterad ordning!)

  1. Jobba i Frankrike

  2. Springa maraton

  3. Få ett jobb i en symfoniorkester

  4. Cykla till utlandet

  5. Fjällvandra

  6. Cykelsemester på Gotland

  7. Ha lägenhet i Stockholm innerstad eller centralt i Paris

  8. Gå på Kinesiska muren

  9. Lyssna på opera i Sidneys operahus

  10. Ta kort på en vild varg

  11. Ta kort på en vild björn

  12. Krama en leopard

  13. Åka oskyldigt i häkte (inte fängelse) utomlands

  14. Lära mig spanska

  15. Lära mig italienska

  16. Lära mig portugisiska

  17. Åka till Amazonas

  18. Hoppa bungyjump och/eller fallskärm

  19. Skälla ut en kock för att maten på restaurangen inte är god

  20. Behöva åka till sjukhus för att jag brutit ben eller annat

  21. Spelat solo med full symfoniorkester

  22. Spelat solot i Mahler symfoni no 3 på konsert

  23. Vara uppe minst 49h i sträck

  24. Måla en tavla som är så bra att jag kan låta den hänga på väggen utan att säga att det är syskonbarnen som målat den.

  25. Äta middag med någon ur kungafamiljen (med eller utan deras vetskap)

  26. Vara vegitarian i minst två år sammanhängande tid

  27. Klara av att spela Bourgeois trombonkonsert utan att det låter fult

  28. Få en wikipediaartikel om mig som inte jag eller någon av mina närmaste vänner skrivit

  29. Köpa en samojed

  30. På något sätt bli släkt med en riktig adelman/kvinna. Ingift räknas!

  31. Åka luftballong över Stockholm

  32. Färga håret blont utan att det blir gult!

  33. Sova i en rondell

  34. Slå sönder en gitarr eller cello på någons huvud

  35. Kasta ägg eller tomater på någon som förtjänar det

  36. Ta motorcykelkörkort

  37. Lära mig franska nästan lika bra som en riktig fransos

  38. Ha tårtkrig

  39. Åka limousin på les Champs-Elysées

  40. Bli insmetad i tjära och fjädrar

  41. Smeta in någon annan i tjära och fjädrar

  42. Skrämma någon så att den pissar ner sig

  43. Få den skrämda personen att inte hata mig efteråt

  44. Spela brädspel 24h i sträck

  45. Spela ut hela arban på mindre än en vecka

  46. Bo i ett land där jag inte kan språket

  47. Bada i fontänen på Sergels torg

  48. Ordna en festmiddag på en herrgård

  49. Dyka från 10m

  50. Lära mig gå på händerna

  51. Spränga ett hus (som ska rivas såklart!)

  52. Skaffa ett riktigt musikrum

  53. Skaffa häst

  54. Gå en mil baklänges

  55. Bada i isvak... eller åtminstone vatten som är kallare än 15 grader

  56. Äta fyra liter glass (för att visa krille att jag kan)

  57. Bli tjock och sedan träna mig smal igen

  58. Få minst ett syskonbarn att lära sig trombon

  59. Skriva en trombonkonsert

  60. Dirigera en orkester

  61. Fälla ett träd

  62. Göra något byggjobb som faktiskt ser ok ut

  63. Få Marcus att frivilligt betala för en klassisk konsert där jag inte är med och spelar

  64. Namnge eventuellt barn efter en kompositör

  65. Skaffa en röd sommarstuga med vita knutar

  66. Äta godis tills jag spyr tre gånger i rad (har redan gjort två gånger i rad)

  67. Hitta på en kaka som är asgod



Ok nu får ni hjälpa mig!? =)

Presentation


Jag är en kristen kille som härstammar från Lönneberga, men som flyttat till Stockholm för att försöka bli trombonist. Jag har åsikter om det mesta och man får nog ta mig med en nypa salt ibland.

Kan tilläggas att förutom att jag snöat in på klassisk

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards