teha

Alla inlägg den 6 juli 2013

Av Thobias Nilsson - 6 juli 2013 00:30


Idag var jag, mamma, pappa och mormor i Odensvalehult och jobbade hårt. Vi började med att fika. Sedan tog vi en liten paus och hann städa lite, innan det var dags för att äta mat. När vi var färdiga med maten hade det redan hunnit bli dags för kaffe!





Näe, allvarligt talat så jobbade vi ganska hårt. Therese och Michael ska bo där några veckor i sommar och försöka få ordning på vatten och en del annat, och då försökte vi städa ur lite så att de överhuvudtaget kan var där. Jag började med att städa ur det här lilla rummet och eftersom det inte blivit städat där sedan Gustav Vasas tid behövdes det göras grundligt! 





Det här pianot har ju en helt egen, mycket rörande historia. Gå in på http://www.bestofblocket.se/ och sök efter "Tjäna 90 kr på mitt piano", så får ni upp en anons om hur pappa hänsynslöst gjorde allt han kunde för att bli av med det här pianot. Han var inte finkänslig i sina beskrivningar av pianots "kvalitéer". Jag som är en mycket empatiskt människa, förbarmar mig alltid över icke önskade objekt och kontaktade naturligtvis pappa för att få pianot. Han gick med på det och vi ställde det i Odensvalehult. Några 90kr såg jag aldrig till, men vi har blivit eniga om att det kan vara avgiften för transporten dit. Hur som helst har pappas känslor för det här stackars pianot inte blivit varmare med tiden utan hans förföljelse har gått så långt att han tänker stycka och bränna pianot. Idag var med all säkerhet sista gången jag spelade på pianot. R.I.P oönskade piano. 





Efter en sån dyster historia hjälper det humöret mycket att få se en liten, ganska nyfödd kalv! Ni kan nog inte se den så bra på bilden men det är en kalv som suger mjölk från kon längst till höger i bild. Visst är den söt? 


Jag ska ta fler bilder av Odensvalehult senare någon gång när jag har min riktiga kamera med. Nu hade jag tyvärr bara mobilen. Odensvalehult är väldigt fint. Åtminstone om man vet vart man ska titta och vart man inte ska titta!

Presentation


Jag är en kristen kille som härstammar från Lönneberga, men som flyttat till Stockholm för att försöka bli trombonist. Jag har åsikter om det mesta och man får nog ta mig med en nypa salt ibland.

Kan tilläggas att förutom att jag snöat in på klassisk

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards