teha

Alla inlägg den 12 september 2015

Av Thobias Nilsson - 12 september 2015 23:36

Vad gör man en lördag? Jo, för att fira att det är helg åker man till musikhögskolan och övar trombon! Man spelar lite starkt, lite svagt, lite långsamt, lite snabbt (nåja, snabbt för att vara trombon) och lite fult. Då får man en riktigt trevlig lördag. 

Men ibland kan ju även en musikstuderande känna för att inte stå instängd i ett övninsrum hela dagen. Så var det för mig idag, så jag, Daniel, Tompa, Siggan och Anna gick till en mongolisk restaurang och åt en middag innan vi gick vidare till en bio och såg en tysk film som heter "En labyrint av lögner" eller på tyska "Im Labyrinth des Schweigens". Det är en film som handlar om tabun kring andra världskriget och koncentrationslägren som fanns i Tyskland under 50-talet. Det var en riktigt bra film med bra historia, bra filmat, bra klippt o.s.v Jag gillade den verkligen, även om det också är jobbigt att se en film om andra världskriget eftersom den berör vare sig man vill eller inte. Men jag rekommenderar den verkligen!

Men för att gå till något betydligt trevligare. Jag börjar seriöst fundera på att vara med i Stockholms triathlon nästa år. Man simmar 1,5km, cyklar 40km och springer 10km. Just nu skulle jag aldrig orka det, men med lite övning kanske det går? Det är ju säkert kul i alla fall! Men jag har inte simmat på otroligt länge, så det skulle jag verkligen vara tvungen att öva på! En kompis, Emil, har tänkt vara med, och jag funderar på om jag kanske borde haka på. Jaja, vi får se om det blir av!

Presentation


Jag är en kristen kille som härstammar från Lönneberga, men som flyttat till Stockholm för att försöka bli trombonist. Jag har åsikter om det mesta och man får nog ta mig med en nypa salt ibland.

Kan tilläggas att förutom att jag snöat in på klassisk

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards