teha

Alla inlägg den 13 augusti 2015

Av Thobias Nilsson - 13 augusti 2015 23:46

Igår gjorde jag min sämsta vaktparad någonsin! Eller det var själva figurativa programet som jag gjorde så dåligt. Jag började bra och självsäkert, men så plötsligt slog det slint så att istället för att göra en halt där jag skulle göra en halt, fortsatte jag att följa trombonisten framför mig. Efter något eller några steg kom jag på mig och gjorde halten, och hamnade alltså varken i det ledet jag skulle vara, eller ledet framför, utan sådär snyggt precis mitt emellan. Jaja, bara att gå på att igen. För att vara på säkra sidan gjorde jag nästa halt ett slag för tidigt, och blev tvungen att ta några jättekliv för att hinna ikapp de andra igen. Dessutom lyckades jag glömma en fighalt, så att jag hamnade en halvmeter utanför kåren! Riktigt dåligt med andra ord! Jag var så sur på mig själv efteråt!


Men för att glömma det gick jag till humlegården och solade ett tag. Och där träffade jag på en hund (se bilden) som ÄLSKADE vatten. Vår hund, Nicki, hatade alltid att bli badad, och gick helst inte ut om det regnade för mycket. Men den här hunden hoppade och ylade av glädje över att få bli duschad. Och så fort vattnet slutade rinna började han gnälla och försökte trycka på knappen så att det skulle börja igen. 


Senare på kvällen var vi några som gick till konserthuset och lyssnade på en makalöst bra konsert. De började med den otroligt vackra pianokonserten av Rachmaninov:


Fortsatte med den extraordinära Romeo och Julia-sviten av Tjajkovskij:


Och avslutade med den mycket fräcka eldfågeln av Stravinskij. (lyssna på trombonens gliss i 1:30)


En mycket bra konsert alltså! Efter konserte tänkte vi gå vidare och sätta oss någon stans. Men när vi kom ned till Gustav Adolfs torg märkte vi att vi kommit till Stockholms kulturfestival där det precis skulle vara en konsert på stora scenen. Det var mängder av folk som skulle lyssna på konserten. Vi stannade tills de spelade första stycket. Men det visade sig vara i en riktigt vidrig musikstil. Rock. Rock är varken fint, känslosamt eller svängigt. Det är bara intetsägande fult oljud. Så jag drog efter första låten för att undvika att dra på mig seriösa skador. 



Idag gick vaktparaden mycket bättre. Jag var stenfokuserad och gjorde alla moment rätt vad jag minns. Däremot kan det fortfarande putsas på det visuella, men sålänga jag inte bildar en egen kår vid sidan av den riktiga kåren är jag glad. 


En sådan succé var jag ju tvungen att fira med ett besök på Gröna Lund. 



Jag har ju köpt guldkortet till Gröna lund, vilket innebär att jag får gratis inträde och gratis åkband varje dag hela säsongen. Hittills har jag varit där 6 gånger tror jag. En klasskompis, Andreas, har också köpt guldkortet så vi brukar åka dit tillsammans och åka av oss lite energi! =)


Presentation


Jag är en kristen kille som härstammar från Lönneberga, men som flyttat till Stockholm för att försöka bli trombonist. Jag har åsikter om det mesta och man får nog ta mig med en nypa salt ibland.

Kan tilläggas att förutom att jag snöat in på klassisk

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards