teha

Alla inlägg den 8 augusti 2015

Av Thobias Nilsson - 8 augusti 2015 23:50

Idag jobbade jag igen, och gick min 12e högvakt, om jag räknat rätt. Det gick ganska bra, även om jag var otroligt trött. Men för varje dag kan jag förbättra något, och jag känner mig säkrare både med figget och med själva paraden. 


Efter paraden filmade jag ett stycke, till en provsplningsfilm jag ska skicka iväg. Det är svårt att få en tagning som jag är tillräckligt nöjd med för att skicka iväg. Jag fick en idag som jag tror blev OK, men jag ska försöka få bättre på måndag.

När jag tillslut kunde lämna jobbet gick jag på stan för att köpa några saker, och för att njuta av sommarkväll i Stockholm. 


Det händer alltid något överallt i Stockholm på sommaren. Det kan va små saker som gatumusiker, eller gatukonstnärer, eller något mer spännande som en demonstration eller liknande. Idag var det brasiliansk dag i kungsträdgården med en brasiliansk musikgrupp som spelade och en hel del brassar som dansade någon av deras danser. Man har också ställt ut pianon lite överallt i Stockholm för att folk ska spela. Jag spelade en lite trudilutt jag med =)


Skillnaden mellan sommar i staden och sommaren på landet är att en fin dag hemma i Småland ser man inte några människor inne i centrum, eftersom alla sitter i sin egen trädgård gärna bakom en hög häck. I Stockholm däremot, är det väldigt få som har en egen trädgård, så istället sitter folk på uteserveringar, i parker eller längs kajen. Jag gillar att staden känns levande. 


Jag hann lyssna lite på LDKs konsert på stortorget i gamla stan. Men redan efter tre nummer var jag tvungen att gå eftersom jag, Marcus, David, Johan och Titti skulle gå och se nya Mission Impossible på bio. Filmen var som vanligt väldigt överdramatisk, osannolik och amerikansk, men samtidigt väldigt underhållande med bra filmning och snygga bilder. Det är en film som gör sig bra på bio, med bra ljud och stor skärm. Det var kul också att en av huvudrollerna och en ganska stor annan roll, spelades av svenskar, som också pratade svenska med varandra med jämna mellanrum. Det är alltid lite speciellt att höra svenska mitt i en stor amerikansk film, speciellt när man inte är beredd på det.


Efter filmen var vi naurligtvis alla i stor chock och behövde sätta oss på en tapasbar för att smälta den. sammanfattningsvis kan man säga att det blev en trevlig lördagkväll. Men nu är det dags för mig att sova, för imorgon jobbar jag igen. Vi ska åka till Gävle och spela en konsert. Även folk som inte bor i Stockholm måste få höra musik! 

Presentation


Jag är en kristen kille som härstammar från Lönneberga, men som flyttat till Stockholm för att försöka bli trombonist. Jag har åsikter om det mesta och man får nog ta mig med en nypa salt ibland.

Kan tilläggas att förutom att jag snöat in på klassisk

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards