teha

Alla inlägg den 7 augusti 2015

Av Thobias Nilsson - 7 augusti 2015 22:09

Det har gått ett tag nu, men lördagen 18 juli, gifte sig min kusin Martin i Skjern längst bort i Danmark. Svenskar vallfärdade från när och fjärran, och vad jag vet var det inte en enda som gick under på vägen. Och tur var väl det, för tänk vad mycket de hade gått miste om!

(Jag har kollat med brudparet att det är ok att jag lägger upp bilder på dem. Men jag har inte kunnat kolla med alla som är med på bilderna, så om du ser dig på en bild som du inte vill ska vara med så får du bara säga till mig!)


Kvinnan som han gifte sig med heter Tabita (det är hon i den vita klänningan som håller en blombukett) och hon såg strålande glad ut när hon kom in i kyrkan. Jag kan se två möjliga anledningar till det. Antingen var hon otroligt glad över att få gifta sig med Martin, eller så hade hon precis vunnit ett parti Risk. För min egen del både tror och hoppas jag på det första.  


De hade en hel skock med brudnäbbar vilket gjorde alla gäster mäkta imponerade. Men nu har ju Martin och Tabita otroligt många syskonbarn, så det hade ju världens chans att skapa en hel armé med brudnäbbar. 


Martin är ju en mycket musikalisk person, och även hans syskon är mycket musikaliska, så vi fick njuta till skönsång i kyrkan. 


Efter vigseln var de båda mycket nöjda. Och det var ju inte konstigt det. De gjorde ju ett riktigt kap båda två, och dessutom hade båda svarat ja, och sagt rätt namn. Vad mer kan krävas?


Även mina syskonbarn, Nicholai och Alexander, närvarade vid vigseln. Tillskillnad från deras stillsamma och mycket allvarsama morbror, är de två rysligt oseriösa och uppsluppna typer. 


Jag uppmanade dem naturligtvis att stå allvarliga och kolla in i kameran ā la 1920-tal. Men som vanligt lydde de inte morbrors kloka råd. Vad ska man ta sig till? 

För er som undrar var Simona var på bilden, så låg hon tillfälligt i Therese mage. Dessutom har hon hittills inte visat några tendenser på att vilja stå och bli fotad. 


Det här är alltså Martin och Tabita, med deras föräldrar och syskon med familj. En mycket imponerande samling!


I Danmark har man ofta en reception i samband med vigseln dit alla är välkomna, även om man inte är inbjuden till själva bröllopsfesten. Där brukar också bröllopstårtan serveras. Dessutom fanns det pajer, kakor, bullar, pölsehorn m.m Nu när jag tänker tillbaka på det blir jag faktiskt rysligt hungrig!


De hade även hyrt en bil som de åkte till festen med. Men innan de hann ut till bilden lade Ebba beslag på den. Det är inte alla som känner till, men Ebba är en mycket stor fantast av fina bilar.


Festen hölls i en ljus, fin byggnad som nyligen blivit renoverad för en stor summa pengar. Ett väldigt bra ställe för en fest!


Precis som många gånger förr, hamnade jag i närheten av Louise. Och när hon passade på att fota Martin, passade jag på att fota henne. 


Och kan ni tänka er, Martin spelade en romance för Tabita på flügelhorn. Är inte det romantiskt? Vackert var det och folk grät till höger och vänster. Tyvärr var jag tvungen att lämna festen redan 00:00 eftersom jag var helt tvungen att vara i Stockholm senast 09:10 dagen efter och jobba. Så jag, Marcus och Cicci tog en bil och körde järnet från Skjern till Stockholm. Jag hann i tid till jobbet! Men jag var otroligt trött efter min marathonhelg i Danmark. =) 


Presentation


Jag är en kristen kille som härstammar från Lönneberga, men som flyttat till Stockholm för att försöka bli trombonist. Jag har åsikter om det mesta och man får nog ta mig med en nypa salt ibland.

Kan tilläggas att förutom att jag snöat in på klassisk

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards