teha

Alla inlägg den 11 augusti 2015

Av Thobias Nilsson - 11 augusti 2015 23:46

Något man ofta får höra från folk som inte bor i Stockholm, är att Stockholm bara är en stor betongdjungel. Det är verkligen inte sant! Visst, man kan hitta såna delar, men de flesta stadsdelar i Stockholm har väldigt när till natur och vatten. 

Som exempel har jag tagit foton från min cykelväg till jobbet, som jag cyklar varje dag.


Jag cyklar på en gammal väg, genom ett naturområde, som nu är avstängd för biltrafik. 


Det finns en backhoppningsbacke precis intill en sjö. Jag är sjukt sugen på att prova någon gång. Problemet är bara att jag är riktigt dålig på att stå på skidor, så jag skulle med 99% chans dö. 


Det brukar gå hästar i hagarna. Det är också väldigt vanligt att jag möter folk som rider på vägen. 


Naturhistoriska muséet. En fin byggnad tycker jag. Det är här inne som cosmonova ligger, så många av er har nog varit här någon gång. 


Roslagsbanan passerar. 


Mitt emot Naturhistoriska muséet och universitetet, ligger Kungliga Vetenskapsakademien som har sina hus byggda i samma stil som Naturhistoriska muséet. 


Det brukar i vanliga fall gå kossor i hagarna vid cykelvägen, men de har varit borta i någon vecka. Jag funderar på om de kanske har gått på semester och åkt ut i skärgården som alla andra stockholmare. Stockholmskor är nästan precis som lantiskor, förutom att de bara äter ekologiskt gräs, de vill inte ha för långt till kollektivtrafik och att de är noga med att man inte kallar dem kossor, utan att man använder deras latinska namn, Bos taurus.


För mig är det ett sant nöje att få cykla i den här miljön varje dag. Lungt, lantligt och vackert, men ändå nära till stan. 


Av Thobias Nilsson - 11 augusti 2015 00:32

Igår, söndag, spelade AMK en konsert i Gävle. Jag kvalade tyvärr bara in till två nummer samt extranummer. Nej men det behövdes bara fyra tromboner på två stycken, och den här gången var det jag som blev extratrombonen, så jag hade mycket tid över att lyssna på de andra och filosofera över livet. 


Det är något underbart härligt med att spela en sommarkonsert i en park. Det känns så otroligt sommrigt. Framförallt när det är så fint väder som det faktiskt var igår. 


Efter att vi kommit tillbaka till Stockholm, gick vi ett gäng till Phils burger och slukade en hamburgare. Det stället har ju faktiskt lyckats skapa hamburgare som smakar något. Annars tycker jag oftast burgaren brukar vara smaklös, oavsett om man köper en billig burgare eller dyr. 


Efter burgaren drog några av oss hem till en trombonkollega och lyssnade på Mahler och drack cola/öl. Nördigt... men mycket trevligt! =)


Idag har jag köpt en projektor! Jag har ju annars bara min lilla skärm på bärbara datorn. För min del fungerar det ganska bra, men så fort jag har besök och ska kolla på något är det ganska trist att bara ha en miniskärm. Men jag vill inte heller skaffa TV, för jag saknar egentligen inte att ha en TV och tycker det är onödigt att betala TV-avgift. Så istället köpte jag en projektor. Då får jag en riktigt stor bild och slipper betala någon TV-avgift! Och det känns super måste jag säga! Jag använde den lite nu ikväll och blev helt såld! Så nu är det bara att komma hem till mig på filmkväll!


Innan jag köpte projektorn hade jag faktiskt hunnit tvätta kläder, städa mit rum (vilket inte gick på 5 minuter, med tanke på hur det såg ut), filmat när jag spelade trombon samt cyklat till Kista galleria och handlat. Men så har jag också haft ledigt från jobbet idag, så jag har haft tid att göra allt! =)



Presentation


Jag är en kristen kille som härstammar från Lönneberga, men som flyttat till Stockholm för att försöka bli trombonist. Jag har åsikter om det mesta och man får nog ta mig med en nypa salt ibland.

Kan tilläggas att förutom att jag snöat in på klassisk

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards