teha

Direktlänk till inlägg 29 september 2013

En vecka till avklarad

Av Thobias Nilsson - 29 september 2013 23:50


Den här helgen har varit härlig och gått snabbt! På fredagkvällen spelade jag i stadshuset tillsammans med stora brasset från KMH. Det var en sån där ceremoniell spelning där vi skulle ha frack och där det var massa professorer från Stockholms universitet som höll tal på latin. En av mina fransklärare som jag har på SU fick sin lagerkrans och sitt diplom som tecken på att hon blivit doktor. =)


Senare på kvällen, eller natten, kom Daniel till Flemingsberg och vi hann bland annat med en omgång risk, som slutade med att han bedrog mig så att jag blev tvungen att utrota honom. 


På lördagen hann jag, förutom att öva trombon, åka Kungens kurva. Först köpte jag 15 nya fiskar, och lite annat tillbehör, och sedan gick jag till IKEA. IKEA är ett sånt där ställe där man inte tycker man köper så otroligt mycket, men ändå håller på att dö när man ska släpa hem det man köpt! Som tur var hjälpte Tomas mig! Puss till honom! Efter IKEA åkte vi till Johan i Solna och spelade ett roligt spel som gick ut på att bytta elkraftverk i Tyskland. Jag vann tyvärr inte :(




Idag har jag varit och hälsat på Cecilia i Fisksätra. Nu kanske ni tror att Cecilia är en hund, men så är inte fallet. Cecilia är ägaren till hunden på bilden. Men generellt sett tycker jag att hundar brukar vara mycket mer villiga att ställa upp på bilder, så jag la upp en bild på hennes hund, Milly, istället. 




Milly är bara några månader gammal, och är ett energiknippe utan dess like! Hon har fått en ny, mycket spännande hobby som går ut på att bita på allt som går att bita på, och lite till. Alla är inte lika förtjusta i hennes hobby, men det hindra inte henne. Har inte alla någon gång haft en hobby eller intresse som inte föräldrarna varit helt positiva till? 



Men eftersom hon är så charmig och snäll som hon är, är det ingen som blir sur på henne för att hon gnager lite på tårna. Jag blir bara mer och mer säker på att jag måste skaffa hund. Men jag vill ju ha en sån här hund:


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thobias Nilsson - 13 juni 2021 18:17


Eftersom jag anser att målgruppen för min blogg, svensktalande bloggläsare som är intresserade av klassisk trombon och Frankrike,  har varit alldeles för bred tänkte jag idag smalna av den genom att rikta mig till er som dessutom lär er franska el...

Av Thobias Nilsson - 20 april 2021 22:14

Jag har nu bott utomlands i nästan fyra år. I nästan 5,5 år om man räknar med tidigare perioder. En av de stora omställningarna när man flyttar utomlands är språket, och jag får ofta frågor relaterade till mina språkkunskaper. Jag är ju egentligen fe...

Av Thobias Nilsson - 31 mars 2021 22:46

Våren har nu kommit på fullt allvar till Paris, och jag firade det med att gå en rejäl fototur idag.    Vi är egentligen i karantän (eller confinement, som det heter) men jämfört med förra våren är det väldigt lösa regler. Vi får röra oss f...

Av Thobias Nilsson - 12 mars 2021 21:58


En del av er kanske någon gång har funderat på att flytta till Frankrike och pröva att frilansa här. Eller så kanske ni bara tycker det kunde vara lite intressant att veta hur det går till här. Jag har nu bott i Frankrike i drygt 3½ år, och försörjer...

Av Thobias Nilsson - 24 november 2020 17:11

Jag är en stor förespråkare av att alla borde lära sig åtminstone två främmande språk. Alla språk har många bra anledningar till varför man borde lära sig just det språket. Idag har jag valt att ta upp några anledningar till att lära sig franska, ...

Presentation


Jag är en kristen kille som härstammar från Lönneberga, men som flyttat till Stockholm för att försöka bli trombonist. Jag har åsikter om det mesta och man får nog ta mig med en nypa salt ibland.

Kan tilläggas att förutom att jag snöat in på klassisk

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards