teha

Alla inlägg den 8 mars 2016

Av Thobias Nilsson - 8 mars 2016 23:07

I fredags blev jag hembjuden till min näst äldsta storasyster, Cecilia, som hade gjort en fin trerättersmiddag för att fira min födelsedag. En del av er kanske känner henne, och vet att hon inte precis är helt handikappad i köket! Som förrätt fick jag en skaldjursröra på avokado med sallad. Hade det varit en restaurang hade de förmodligen kallat det något i stil med:
Räk- och skaldjurssymfoni på solmogna avocadohalvor, serverad med löjrom, gurkmedaljonger, närodlade körsbärstomater och citronmånar på en bädd av frisk isbergssallad. 


Som huvudrätt fick jag hjortstek, vitkålsgratäng, gräddsås, baconlindad sparris, syltlök, varm äppel- och charlottenlökssallad samt grönsallad. Och som efterrätt fick jag en jordgubbscheesecake. Allt var helt fantastiskt gott och jag åt mig mycket mätt och belåten! Dessutom var allt socker- och glutenfritt. Kan ju inte bli bättre! =)


På lördagen spelade AMK på kammarmusikfestivalen på Hesselby Slott. För er som inte bor i Stockholmsområden kan jag berätta att Hesselby Slott ligger i Västerort i Stockholm, ca 30 minuter från city. 


På just den här konserten spelade vi med tre olika ensembler. Ett 10-mannabrass, en svensk oktett och en blåskvintett. Jag spelade i 10-mannabrasset. Vi spelade lite Christer Danielsson, och lite Premru. Jag tycker väl att jag hade kunnat spela bättre, men när är man någonsin nöjd med en konsert? I det stora hela tycker jag konserten gick bra! Oktetten avslutade konserten med att spela hits ur Puccinis opera "la bohème", med alla fina melodier som så lätt fastnar i huvudet!

 

På lördagkvällen hade vi en pokerkväll hemma hos Herman. Ni ser på bilden hur koncentrerade (eller arga?) Herman och Andreas är. Det gick verkligen inte bra för mig, men jag hade det trevligt ändå. Vi spelade en omgång Chicago och en omgång Texas Holdem, och jag blev näst sist (eller 3a) i båda spelen! Jaja, jag kan ju alltid skylla på otur!


Tidigt på söndagsmorgonen tog jag ett tåg till Göteborg där mamma och pappa och alla mina 5 syskon med respektive och barn, hade samlats för att fira min lillebror Kristian som fyllde 20 år. När jag väl kom ned, visade det sig att vi även firade mig. Det blev alltså fjärde gången jag firade min födelsedag i år. Det kan aldrig bli för mycket!

För att hitta på något som alla, även barnen, kunde uppskatta gick vi till Universeum där vi fick se en hel del läckra djur!

Jag skulle gärna lagt upp en bild på hela min familj, men de enda bilder jag tog var när vi åt, och jag vet att flera av mina syskon har mycket starka åsikter om bilder när de äter!


Här är i alla fall min systerson Alexander som fick sin stora dröm uppfylld - han fick rida på en sabeltandad tiger! Ni kan ju riktigt se hur han bara spritter av glädje ;)


Finn ett fel! Eller fel är väl lite oschysst att kalla honom, men min andra systerson Nicholai sticker ändå på något sätt ut från mängden på den här bilden.


Efter cirka 6h i Göteborg var det dags att åka tillbaka till Stockholm igen. Tusen tack mamma, pappa och alla syskon för trevligt firande! =)   

Presentation


Jag är en kristen kille som härstammar från Lönneberga, men som flyttat till Stockholm för att försöka bli trombonist. Jag har åsikter om det mesta och man får nog ta mig med en nypa salt ibland.

Kan tilläggas att förutom att jag snöat in på klassisk

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards