teha

Alla inlägg den 20 juni 2013

Av Thobias Nilsson - 20 juni 2013 22:35

 

Idag upptäckte pappa att det var en fågel som byggt bo i en verktygskorg vid vårt garage. Tydligen hade inte alla ägg kläckts imorse men på eftermiddagen när han visade mig det, hade alla äggen kläckts. Jag vet inte om ni kan urskilja dem så tydligt, men det är ungar här i boet. Jag försökte få bild på när de sträckte upp näbbarna för mat, men de vägrade göra det när jag hade framme kameran. Och jag ville ju inte störa dem så jag vågade inte vänta så länge. Men jag ska ta fler bilder senare när de växer =)


Imorgon är det midsommarafton. Sjukt! Nu blir det mörkare och mörkare igen. Jag åker iväg till ett miniläger utanför Norrköping imorgon och kommer hem på lördag igen. Hur och vart firar ni midsommar?

Av Thobias Nilsson - 20 juni 2013 01:06

Alltså hundar är ju bara härliga! De är inte falska som människor. Människor försöker dölja om de inte tycker om någon, och kanske ännu värre, de vill inte alltid visa för tydligt att de tycker om någon av rädsla för att inte få lika mycket tillbaka. Så fungerar inte undar. Om en hund inte gillar dig morrar han och visar tydligt "kom inte hit för jag tycker inte om dig". Men om han å andra sidan tycker om dig, vilket han oftast gör, så försöker han inte på något sätt dölja hur glad han är över att se dig! Det finns ju inget härligare än när man kommer hem och blir mött av en glatt skällande hund med viftande svans som vill hälsa och bli klappad. 


Det kan bero på att jag är 22 år och singel, men jag säger "hellre hund än barn". Barn i all ära. De är trevliga när de är på bra humör, men de har en benägenhet att inte försumma någon möjlighet till att gråta eller gnälla. Hundar är i princip alltid glada!


Varje gång jag ser en hund i Stockholm blir jag lika säker på att jag måste köpa hund så fort som jag har möjlighet att ha en. Då ska jag köpa en samojed, som på bilden. Tyvärr kommer det dröja innan dess. Men Cicci (syrran) köper en hund om några månader, så jag får väl se till att hälsa på där väldigt ofta! =)


Ps. Jag gillar barn och är snäll mot dem. Jag vill bara inte ha några själv... 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag är en kristen kille som härstammar från Lönneberga, men som flyttat till Stockholm för att försöka bli trombonist. Jag har åsikter om det mesta och man får nog ta mig med en nypa salt ibland.

Kan tilläggas att förutom att jag snöat in på klassisk

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards