teha

Alla inlägg den 2 januari 2017

Av Thobias Nilsson - 2 januari 2017 15:48

Ja, så var årets jul och nyår över. Precis som alla andra år, firade jag jul hos mamma och pappa i Lönneberga. Det är där julen ska firas helt enkelt!


Precis som de flesta andra år, gjorde jag ett pepparkakshus. Eller flera små kan man väl säga. Man lär sig något varje år. Och inget år blir de som man vill att de ska bli. Men man får välja att se bristerna som att det är charmigt istället! 


Men en liten miniby behöver ju lite bybor också. Eftersom jag inte hade människor som kunde gå i kyrkan fick det bli snögubbar istället. Men de kan nog minsan också behöva gå i kyrkan, så kalla och hårda som de är!


Mitt på dagen, efter julbönen i kapellet, hade vi fika. Tidigare har vi alltid haft sju sorters kakor vid fikat, men de senaste åren har vi bytt ut det mot något matigt och fruktsallad. Cicci hade gjort väldigt goda minipajer som vi åt =)


Christina sitter med sitt lilla barn. Han ska ju ständigt ammas, så hon får inte så mycket semester från honom. Men det verkar inte heller som att hon vill ha det, så det funkar ju ganska bra!


I år åt jag också mitt första julbord som vegetarian. En väldigt stor del av julbordet består ju i vanliga fall av kött, men i år hade vi lite fler vegetariska alternativ, och det var inget problem alls att klara sig utan kött. 


Min mormor, med ett av sina många barnbarns barn. 


Och här sitter jag med mitt fadderbarn Eliah. Just här var han lite trött, så han kände helt enkelt inte för att titta i kameran och le. Men jag förstår honom! När man bara drömmer om en skön säng vill man inte sitta fotomodell!


Eftersom pappa har skog, brukar vi alltid hugga granen själva på hans mark. Genom åren har han fått utstå mycket hån för sitt val av gran, och vid ett flertal tillfällen har han sagt att det var sista gången han högg en gran. Men i år tror jag att vi alla var nöjda med granen han tog hem. 


Några dagar efter julafton, fick Christina och Daniel äntligen hämta sin lilla hundvalp. En väldigt glad, nyfiken och gullig valp! Så nu är det två hundar i familjen igen. Det var på tiden!


Det har ju också varit nyår, om någon missat det!? Jag firade nyår i Stockholm hemma hos mig, där vi var ett gäng som käkade trerätters och snackade skit och kollade fyrverkerier. En jättetrevlig fest tycker jag! Och några stannade till dagen efter då vi slappade med mjukisbyxor, kollade film, åt godis, spelade spel, käkade pizza, och gjorde absolut ingenting jobbigt!

För övrigt uppfyllde jag mitt nyårslöfte (om att träna 100 pass under årer) dagen innan nyårsafton, så jag kunde med gott samvete äta alla onyttiga saker och sjunka djupt ner i soffan! Men jag fick kämpa hårt för att klara målet eftersom jag halkat efter rejält under sommaren. I December tränade jag nästan varje dag, och vissa dagar tränade jag två pass. 


Men även om själva nyårsfirandet var trevligt tyckte jag det var otroligt tråkigt att det blev nyår, för på nyårsafton jobbade jag min sista dag i Arméns musikkår. Jag har ju vetat hela tiden att vikariatet skulle gå ut vid nyår, och jag är jättetacksam för det år jag fått jobba där, men det gör det inte mindre tråkigt att sluta jobba där. Jag har trivts otroligt bra med själva jobbet och arbetsuppgifterna, och när dessutom kollegorna har varit fantastiskt härliga människor kan man ju inte annat än trivas otroligt bra! Men även om vikariatet är slut betyder det ju inte att jag inte med lite tur kan få komma på kortvick om det skulle behövas. Fast just nu är jag lite nere, men när vardagen kommer igång igen kommer det säkert kännas helt bra igen =)

På bilden ser ni trombonsektionen på nyårskonserten i slottet. Vi var gladare än vad det ser ut som, men eftersom vi jobbade på slottet är det naturligtvis tjänstemin som gäller!

Gott nytt år alla! 

Presentation


Jag är en kristen kille som härstammar från Lönneberga, men som flyttat till Stockholm för att försöka bli trombonist. Jag har åsikter om det mesta och man får nog ta mig med en nypa salt ibland.

Kan tilläggas att förutom att jag snöat in på klassisk

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards