teha

Alla inlägg den 29 oktober 2013

Av Thobias Nilsson - 29 oktober 2013 21:42

Jag skrev igår att jag gillar Sundsvall, och det gör jag verkligen. Det är en mysig stad med fin arkitektur. Jag var på en kort fotorunda idag, men hade inget stativ med så det var svårt att få bra bilder när det blev mörkt. Här är i alla fall kyrkan, där vi ska spela konsert. Väldigt fin kyrka både utvändigt och invändigt. 


Husen i Sundsvall ser ut ungefär som de gör i Stockholm, även om Sundsvall är en betydligt mindre stad. Staden brann i slutet på 1800-talet, och när den byggdes upp igen fick den fina hus i en enhetlig stil, i hela centrum. 


Hade det bara funnits en bra församling i Sundsvall hade jag nog kunnat tänka mig att bo här. Men vad jag vet finns det ingen bibeltroende luthersk församling här, tyvärr. 


I övrigt hann jag gå till Tonhallen, konserthuset i Sundsvall, och öva trombon i dag. Det är en fagottist från Nordiska Kammarorkestern, som också är inhyrd till att spela Mozart, och som sa att jag kunde få öva där. Bra! Man behöver öva varje dag! =) I morgon ska jag åka tillbaka till Stockholm igen, innan jag åker ner till Lönneberga på torsdag. 

Presentation


Jag är en kristen kille som härstammar från Lönneberga, men som flyttat till Stockholm för att försöka bli trombonist. Jag har åsikter om det mesta och man får nog ta mig med en nypa salt ibland.

Kan tilläggas att förutom att jag snöat in på klassisk

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards