teha

Alla inlägg den 15 oktober 2013

Av Thobias Nilsson - 15 oktober 2013 23:28

Jag vet inte om ni redan märkt att ni kan klicka på bilderna på bloggen för att få dem i ett bildspel i större format. Jag tycker annars bilderna brukar se för små ut om man inte förstorar dem =)

Av Thobias Nilsson - 15 oktober 2013 22:55

Här ser ni Diplomatstaden i Stockholm. Stora villor som ligger i söderläge med utsikt över vattnet och Djurgården och som ligger i Stockholms innerstad. Drömbostäder? Ja!

Villorna är stora, och flera tillhör de dyraste som sålts i Sverige någonsin. 

Vilket ju inte är jätteförvånande med tanke på vilket läge och vilken standard de har... 

Det ligger också en liten gullig kyrka i Diplomatstaden. Jag har aldrig varit inne i den, men den ser väldigt fin ut utanpå. 

I söndags hade Lutheska Församlingen i Stockholmsområdet (LFS) sitt 25-årsjubileum. Vi blev bjudna på smörgåstårta vilket typ är det bästa jag vet!

Det här att bilda en egen församling istället för att fortsätta vara knuten till Svenska kyrkan har ju visat sig vara ett klokt beslut. Det har ju inte minst visat sig vid valet av den nya ärkebiskopen. Att kyrkan väljer en ledare som menar att jungfrufödseln inte är sann, att bibeln bara är mytologiska berättelser, att inte Jesus ger en sannare bild av Gud än Mohammed, att helvetet inte finns och att Jesus bara är en möjlig väg till Gud, visar ju på hur otroligt långt borta kyrkan är från kristendomen. Jag har själv aldrig sett Svenska kyrkan som ett andligt hem, men i och med valet av Antje Jackelén bekräftas alla fördomar jag haft som Svenska kyrkan. För dem som fortsatt hoppas att det ska ske en vändning i Svenska kyrkan, kanske det börjar bli dags att inse att den chansen är minimal. Visst under kan alltid hända, men i så fall kan ju muslimska trossamfundet i Sverige lika gärna bli omvänt. 

Men nog med ledsamheter. Smörgåstårtan smakade utmärkt och vi hade det trevligt. 

Barnen sjöng några sånger och spelade också på sina instrument. Det är ju de här barnen som i princip alla spelar brassinstrument. Bra grejor!

Vi fick även den här spexiga tårtan och en annan god tårta också. Vi fick hur som helst äta oss riktigt mätta =)

Jag ber så mycket om ursäkt för att bloggen ofta ser så konstig ut med omotiverade mellanrum mellan bilder och texter. Jag vet faktiskt inte vad det beror på, för det ser inte ut så när jag redigerar...  

Presentation


Jag är en kristen kille som härstammar från Lönneberga, men som flyttat till Stockholm för att försöka bli trombonist. Jag har åsikter om det mesta och man får nog ta mig med en nypa salt ibland.

Kan tilläggas att förutom att jag snöat in på klassisk

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards