teha

Alla inlägg den 4 september 2017

Av Thobias Nilsson - 4 september 2017 21:10

Ja sedan jag skrev inlägget om Vadstena har det hänt en hel del! Bland annat har vi firat att Christina blev 30, på vårt sommarställe i Småland. 


Odensvalehult är sådär typiskt smålandslantligt. Väldigt härligt att vara där ett tag på sommaren. 


Jag fick tyvärr inte riktigt några bilder på på middagen, men här är i alla fall en mobilbild på den första efterätten. Totalt var det fem rätter (!) och de flesta var indieninspirerade. Väldigt gott =) 


Det var inte mindre än 5 barn med på tillställningen, och här får ni se födelsedagsbarnets son, som sitter nöjd och belåten efter att ha tryckt i sig ena rätten efter den andra! Han kan det här med att njuta av livet och inte stressa upp sig i onödan. 


Tre hundar var också med på festen. Lucia och Alice började sin bekantskap lite på fel fot, när Alice var så påflugen att Lucia blev alldeles förskräckt. Men nu har de blivit bästa vänner och hänger ihop i vått och tort. 


Även Milly fick vara med på ett hörn... 


... men det var ändå tydligt att det var Alice och Lucia som var det riktiga innegänget. Milly är helt enkelt lite för gammal och förstår inte tonåringarnas jargong. 


I en hage, en liten bit bort fanns det ännu större djur.


Efter helgen i Odensvalehult, var det några dagar kvar i Vadstena, med några sista konserter och föreställningar. Det var lite sorgligt att lämna Vadstena, för det hade verkligen varit supertrevligt med massor av härliga människor och fin musik och mycket tid för att slappa. Men samtidigt var jag också taggad på att komma tillbaka till Stockholm.


Tiden i Stockholm utnyttjades på bästa sätt. Jag började med att spela en konsert på Gärdet med Filharmonikerna. Det är en konsert som återkommer varje år, och brukar vara riktigt populär med ca 40 000 - 45 000 i publiken. I år kom det rejäla skurar från och till, så jag tror inte att det var lika många i år, även om det var många tusen även i år =) Jättekul att få spela med filharmonikerna, precis som vanligt!


Jag har också haft mitt Harry Potter-marathon som jag snackat om att ha så länge. Alla filmerna på tre dagar! Vi var konstant 3-8 pers som kollade, även om vi bara var två som kollade alla från början till slut. Filmerna var absolut värda att se, men har ändå inte hamnat på min lista över favoriter. 


En kompis från Litauen, som gjorde Erasmus med mig i Paris för flera år sedan, var plötsligt på Ackis. Hon stod i matkön och hälsade på mig när jag gick förbi, och dåligt ansiktsminne som jag har, kom jag inte på vem det var och tänkte att hon kanske hälsade på någon bakom mig. Så jag kollade åt annat håll och låtsades som ingenting. Jag är inte bara glömsk, jag är trevlig också!  Efteråt började jag fundera på vem det kunde vara, och kom till slut fram till vem det var. Hur som helst kunde jag förklara min fula diss och så visade jag henne några favoritställen i STHLM. 


Vi hade också en gemenskapshelg i Stockholm, som jag, Cicci, Daniel och Erika dragit ihop. Typ 35 pers kom, och vi hade en rysligt trevlig helg tycker jag. Men jag var så upptagen av att ha trevligt att jag glömde att ta några bilder. 

Men efter gemenskapshelgen stannade Ch och Daniel kvar, Krille bodde redan hos mig och dessutom kom Angelica på besök. Så vi drog på grönan. 


Det här är innan första åkturen för mig och Krille i nya attraktionen Ikaros. Den är ungefär som ett vanligt fritt fall...


Fast när man kommit upp till toppen, välter de sätena 90 grader, så att man sitter och kollar rakt ner mot marken, innna de skjuter ner en. För att öka spänningen släpper de några slumpmässigt valda byglar varje gång. På den här bilden har de släppt byglarna på de tre sätena längst till höger. Otur för de människorna! Men vi klarade oss i alla fall. 


Ett riktigt virrvarr av berg-och-dalbanor.


Eliah fick också åka sina första karuseller. Han tog det väldigt bra, men pappa Daniel var rädd och var tvungen att få hålla i Eliah hela tiden för att våga åka. 


Jag har också fått hem både min soprantrombon och min piccolatrombon. HUR GULLIGT ÄR DET??!! :D Och börja inte ställ massa dumma frågor om vad jag ska ha för användning för dem och vad jag betalade för dem och sånt. De är gulliga!


Efter att ha utnyttjat tiden i Stockholm till max och haft typ 35 "gästnätter" i lägenheten på 14 dagar, var det dags att packa ihop allt och flytta från stan. Det var mycket jobb och mycket ångest, men gick bra. Nu står mina saker i Småland och jag själv är i Paris. Kommer inlägg om Paris senare.

Presentation


Jag är en kristen kille som härstammar från Lönneberga, men som flyttat till Stockholm för att försöka bli trombonist. Jag har åsikter om det mesta och man får nog ta mig med en nypa salt ibland.

Kan tilläggas att förutom att jag snöat in på klassisk

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards