teha

Alla inlägg den 16 juli 2017

Av Thobias Nilsson - 16 juli 2017 22:10

Innan jag åkte söderut under sommaren sprang jag runt i Stockholm och filmade olika platser för att göra en time lapse-film. Egentligen är väl inte filmen en äkta "time lapse", för time lapse innebär egentligen att man tar foton med ett visst intervall och sedan spelar upp bildspelet så snabbt så att det ser ut som en film, och jag har helt enkelt filmat och sedan snabbat upp filmen. Men effekten blir typ den samma. 

Det finns massor med filmen som hade kunnat göras bättre, och någon gång kanske jag gör om den och gör den bättre, men jag hoppas att jag ändå lyckats fånga något av det som jag älskar så mycket med Stockholm. Såhär blev den:
 


Här ser ni en mycket proffsigare time lapse film, som någon gjort i Paris:


eller en otroligt häftig från Jönköping:

Presentation


Jag är en kristen kille som härstammar från Lönneberga, men som flyttat till Stockholm för att försöka bli trombonist. Jag har åsikter om det mesta och man får nog ta mig med en nypa salt ibland.

Kan tilläggas att förutom att jag snöat in på klassisk

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards