teha

Alla inlägg den 29 november 2015

Av Thobias Nilsson - 29 november 2015 22:57

I fredags kväll var det sittning på KMH. Jag mer eller mindre lovade lite folk att göra en hiss-och-diss-lista på min blogg. Så här kommer den!



HISS

1. Trevlig bordsdam

Jag fick Isabelle Wassler som bordsdam vilket var bra placerat av planeringsgruppen. En mycket trevlig och rolig tjej som det var lätt att snacka med. Det finns ju annars potential för en stel middag om man hamnar bredvid fel person. 


2. Trevligt övrigt bordssällskap

Det var inte bara bordsdamen som var trevlig utan även damen på vänster sida och de som satt mitt emot var mycket trevliga. Carl som satt mitt emot mig spelar ju t.ex trombon. Bara det säger ju en hel del. Och Josefine Wassler (som syns på bild) och Mikaela Wikström (som satt på andra sidan Carl) var minst lika härliga människor trots att ingen av dem spelar trombon!



3. Glada brassbrudar

Här ser ni fyra glada och snygga brasstjejer. Från vänster, Matilda (trumpet), Alma (horn), Katarina (horn) och Elvira (trumpet). Mitt namnminne är riktigt dåligt så jag har tyvärr glömt vad killen längst till höger heter (jag ber om ursäkt!!) men han var tillräckligt klok för att ta tillfället att umgås med de trevliga brassbrudarna.


4. Kalles "Stad i ljus"

Det var många som gick igång rejält på allsången av klassikern "Stad i ljus" men ingen kunde mäta sig med Kalle, som sjöng med en otrolig inlevelse. Och vilken klang sen! Makalöst! En klar hiss på den!


5. Maten

Bilden är inte från sittningen, men det är åtminstone bild på mat. Och faktiskt fick vi just mat på sittningen. God mat dessutom.  


6. Välklädda (förutom Eric) och glada (inklusive Eric) människor

Det finns ju inte mycket som är så trevligt som glada och välklädda människor. Hiss på det!



DISS

1. Hög musik

På själva sittningen var ljudvolymen på musiken mycket smakfull. Men när den formella delen var avslutad drog de plötsligt upp ljudvolymen till outhärdliga nivåer. Det finns få saker jag tycker så illa om som när det är så hög musik så att man inte kan prata med varandra... man står bara och glor på varandra och nickar lite uppskattande då och då. Inget för mig! Så jag stack ganska snabbt efter att den snobbiga (och trevliga) delen var klar och den sunkiga delen börjat. 


2. Efterättssked i plast!

De hade dukat fint, fixat fin mat och gjort i ordning allt bra. Men så har de en efterättssked i plast! Diss så det skriker om det! ;)


3. Carl - avtaggad

Ok, egentligen var det såhär att jag hade så få dissar så jag kände mig tvungen att hitta fler. Och jag vågar inte ta en okänd person och lägga upp på disslistan, så jag frågade Carl om han kunde ställa upp, vilket han sa att han kunde. Här anstränger han sig för att se trött och tråkig ut, men sanningen var att han var ett utomordentligt trevligt sällskap =) 

Presentation


Jag är en kristen kille som härstammar från Lönneberga, men som flyttat till Stockholm för att försöka bli trombonist. Jag har åsikter om det mesta och man får nog ta mig med en nypa salt ibland.

Kan tilläggas att förutom att jag snöat in på klassisk

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards