teha

Alla inlägg den 7 januari 2014

Av Thobias Nilsson - 7 januari 2014 02:21


Ja, nu är det ett ganska bra tag sedan jag skrev här. Anledningen är inte att det inte hänt något som jag kunde skriva om, utan snarare tvärt om. Sedan sist har jag hunnit med två föreställningar till av Turandot, 5 julkonserter, 3 spelningar i stadhuset, trombonkonsert, spelning på centralen, terminsuppspelning, redovisning och tenta. Utöver det har jag klämt in allt trevligt som julbak, star wars-marathon, julshopping, spelkväll, julfester och gudstjänster. Min storasyster Christina har gått och kärat ner sig så grovt att hon förlovat sig, och själv har jag fått tvillingar och en villa. Nåja, det sista är kanske inte helt sant. Inte än i alla fall, vem vet vad tiden visar?



Hunden ni såg längst upp är Ciccis hund Milly. Men vi har ju haft det stora privilegiet i Lönneberga att ha två hundar hela julen. Dels Nicki och så Milly. Nicki kan man beskriva som självständig, lugn och bestämd hund (en del säger istället gammal och tjurig, men jag tycker det har så negativ klang) medan Milly är energifull, glad, filantrop och lite för medveten om sin gullighet (även här använder elaka människor andra ord och säger att hon har tydlig ADHD och är diva. Kombinationen blir att Milly älskar Nicki och försöker utforska från hur många olika håll man kan hoppa på och överumpla Nicki. Hon har upptäckt sätt som ingen tidigare kunnat förutsäga. Nicki som både är halvblind och halvdöv, uppskattar inte leken och säger med låg mullrande röst till henne att hon ska veta sin plats i hans hus! Men jag tror trots allt att de har någon skön hatkärlek till varandra. 


Även i Lönneberga har det varit jul. Det traditionella kaffebordet dukades precis som vanligt fram mitt på dagen. 


Senare på dagen såg vi till att få lite mat i oss. Jag tror kanske att jag vann tävlingen om att äta mest. Det brukar jag göra här hemma, för alla andra äter som tonårstjejer! 


Therese och Michael firade också jul här hemma i år och tog även med sina två barn. Nicholai var inte jättesugen på att va fotomodell, men tyckte däremot att tiger skulle fungera som en bra fotomodell. Jag har ju alltid haft en svaghet för tiger så jag var naturligtvis med på noterna. Men som den dåliga fotograf jag är, råkade Nicholai ändå komma med på bild. Ajdå! 


Det har ju blivit tradition att Christina och jag gör ett pepparkakshus men i år kom Christina hem så sent att jag fick göra det utan henne, men med assistans av Kristian. Kan ni se någon likhet mellan pepparkakshuset och huset på bilden här under? Om ni inte gör det beror det förmodligen på att jag glömt göra markiserna. 


Nyår firade jag i Danmark på Nyt Livs läger. Bra och trevligt läger och trevligt firande också. Men danskarna får kraftig bakläxa i klädsel. Av alla ca 80 danskar (man kanske kan räkna med att ca 40 av dem var män) var det EN som hade kostym! EN! Vi svenskar som rest långt släpade däremot med våra kostymer. Om man inte använder kostym på nyårsafton, när använder man det då? Skandalöst! 

Presentation


Jag är en kristen kille som härstammar från Lönneberga, men som flyttat till Stockholm för att försöka bli trombonist. Jag har åsikter om det mesta och man får nog ta mig med en nypa salt ibland.

Kan tilläggas att förutom att jag snöat in på klassisk

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards