teha

Direktlänk till inlägg 11 november 2017

Sverigetur

Av Thobias Nilsson - 11 november 2017 13:44

För två veckor sedan åkte jag till Sverige på höstlov. Det var precis vad jag behövde! Jag har saknat Sverige och alla jag känner i Sverige väldigt mycket, så det var fantastiskt att komma till Stockholm och under några intensiva dagar träffa mängder av vänner! Och se den fina staden igen, även om månadsskiftet oktober/november inte är känt för sitt fina, sköna väder.


Jag hann med inte mindre än tre konserter. Bland annat den här konserten i Tyska kyrkan där de spelade ett oratorium över Luther, för att fira 500-årsjubiléet av reformationen. Fin och rolig musik från 1800-talet som spelades i Norden för första gången! Cicci var med och spelade fiol. Om ni kolla noga kan ni se henne skymd bakom en notställsbelysning. 


Efter att ha varit i Stockholm några dagar åkte jag vidare till Lönneberga, och till församlingens allhelgonaläger. Jättebra och kul läger! Helt fullt i kapellet, och nästan hela min familj (utom Kristian, den svikaren, som spelade konserter i Göteborg) var där. På bilden ser ni mina två yngsta syskonbarn som upptäckt varandra och undrar vad den andre egentligen är för filur och varför de alltid dyker upp på samma ställen. 


En sista bild blir på min samlade trombonfamilj. Här ser ni tenortrombonen som jag brukar spela på, skoltrombonen som jag använde innan, alttrombonen, soprantrombonen och piccolotrombonen. Det är bara att välja vilken man vill spela på! :D 


Lite för snabbt var jag tvungen att åka tillbaka till Paris. Jag hade så trevligt i Sverige så jag hade gärna stannat längre, men det går inte alltid. Men snart är det jul och då blir det Sverige igen! =)

 
 
Kaela

Kaela

11 november 2017 16:43

Kul att hitta en blogg med mening! Det k'nns lite långt mellan de bloggarna här på Bloggplatsen ibland.
Lycka till med att bli trombonist!

http://kaela.bloggplatsen.se

Thobias Nilsson

17 november 2017 22:04

Haha, vad roligt att du placerar min blogg i den kategorin! ? Tack! Ja jag hoppas också att det ska gå vägen! Med hårt arbete ska det nog gå ?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thobias Nilsson - 13 juni 2021 18:17


Eftersom jag anser att målgruppen för min blogg, svensktalande bloggläsare som är intresserade av klassisk trombon och Frankrike,  har varit alldeles för bred tänkte jag idag smalna av den genom att rikta mig till er som dessutom lär er franska el...

Av Thobias Nilsson - 20 april 2021 22:14

Jag har nu bott utomlands i nästan fyra år. I nästan 5,5 år om man räknar med tidigare perioder. En av de stora omställningarna när man flyttar utomlands är språket, och jag får ofta frågor relaterade till mina språkkunskaper. Jag är ju egentligen fe...

Av Thobias Nilsson - 31 mars 2021 22:46

Våren har nu kommit på fullt allvar till Paris, och jag firade det med att gå en rejäl fototur idag.    Vi är egentligen i karantän (eller confinement, som det heter) men jämfört med förra våren är det väldigt lösa regler. Vi får röra oss f...

Av Thobias Nilsson - 12 mars 2021 21:58


En del av er kanske någon gång har funderat på att flytta till Frankrike och pröva att frilansa här. Eller så kanske ni bara tycker det kunde vara lite intressant att veta hur det går till här. Jag har nu bott i Frankrike i drygt 3½ år, och försörjer...

Av Thobias Nilsson - 24 november 2020 17:11

Jag är en stor förespråkare av att alla borde lära sig åtminstone två främmande språk. Alla språk har många bra anledningar till varför man borde lära sig just det språket. Idag har jag valt att ta upp några anledningar till att lära sig franska, ...

Presentation


Jag är en kristen kille som härstammar från Lönneberga, men som flyttat till Stockholm för att försöka bli trombonist. Jag har åsikter om det mesta och man får nog ta mig med en nypa salt ibland.

Kan tilläggas att förutom att jag snöat in på klassisk

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards